FANDOM

Karma visar ditt "rykte" i spelet. När man börjar spela har man 10 i karma men om man sedan uppför sig dåligt så kan man få karma avdrag. Man kan få krama avdrag av följande:

- Olämpliga bilder eller kommentarer, olämpliga bilder eller kommentarer är sådana som innehåller våld, rasistiska antydningar, hot, trakasserier, uppmanar till våld eller hets mot folkgrupp eller lämnar ut en spelares privata information. Detta inkluderar länkar till sidor innehållande sådant material.

- Fusk, att sälja pass, föremål eller konton, stjäla konton, be andra användare om deras lösenord, bedrägeri eller missbruk av förtroende.

- Uppförande mot andra, brist på respekt/hövlighet, uttryck av aggressivitet, förolämpningar, svordomar, förtal eller identitetsstöld. Detta inkluderar uppförande mot supportrepresentater.

- Brott mot upphovsrätten, stöld av kreationer, bilder eller illustrationer som inte är allmän egendom.

- Specifika regler, har inte respekterat forumregler eller privata meddelanden.

Det går också att tjäna karma (Dock inte om msn redan har 10 i karma) man får 1 karma per 30 dag man loggar in på spelet tills man har 10 igen.

Karman Påverkar dina funktioner i spelet.

6 karma poäng: All tillgång till forum, sidanpassning, donering av föremål och byten av föremål är inaktiverad.

4 karma poäng: Förlorad tillgång till försäljningar och kreativa utrymmet.

2 karma poäng: Förlorad tillgång till privata meddelanden

0 karma poäng: Två månaders avstängning